fredag 18 januari 2013

Badbröst och polyamoröshet.

En lokal SD-are i Stockholm antastade en kvinna på ett badhus, vissa hade kanske skrivit en text om hur det tyder på partiets syn av kvinnor och gjort kopplingar till att inskränkningar i aborträtten och paralleller till hur man är emot en stor del av jämställdhetsarbetet med idag nöjer jag mig men att citera mannen själv.
"Jag tycker att det blev snett alltihop. Jag tycker att jag är orättvist dömd. Det som hände var att jag simmade på badet. Hon och jag kom samtidigt in i kaklet. Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora"

Eftersom jag inte är en sån där vänlig människa (jag brukar inte klappa folk på brösten när jag simmar) så vet jag inte hur den första situationen såg ut, men han måste väl inse att klappa någon på brösten för att de har stora bröst inte är en legitim anledning. Om han aldrig fått möjligheten att "klappa" på ett par större bröst tidigare kan jag förstå att han var nyfiken men kanske fråga först.
- Hej jag är en mogen man 60+ och har inte någonsin fått "klappa" på ett par riktigt stora fina bröst, snälla kan jag få känna på dina?
Fast man kanske inte vill svara om svaret ser ut att bli nej...

Månggiftedebatten har rullat de senaste veckorna men jag har fortfarande inte hör mer än ett legitimt argument emot. Varför ska inte folk få gifta sig med vem/vilka de vill? Jämställdhetsargument, att män har större ekonomiska resurser och därför större möjligheter att utnyttja månggifte är det enda jag hört emot och det räcker inte riktigt. Historiskt har vi hindrat slavar, etniska grupper, ekonomiskt utsatta, homosexuella mfl att gifta sig fritt, varför hålla fast vi ännu en begränsning?

Du skall inga andra bloggar hava jämte mig, fast i den polyamorösa andan så måste jag ändå säga att Nanna Johanssons blogg är fenomenalt rolig, klicka på länken , skratta, ???, Profit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar