fredag 27 april 2012

Cocain cowboys och weekend warriors

Valborg närmar sig och med anledning av det begav jag mig idag till mitt närmsta systembolag. Massor med folk givetvis men en grupp som man normalt inte stöter på, storhelgssuparna. Big weekend warriors som fyller barnvagnen med vin och köper sprit nog åt ett helt studentflak.

Det är något speciellt med dom här småbarnsföräldrarna som  har gått ifrån att supa på helger innan de fick barn till att på storhelger behöva ta igen hela årets spritkvot. Jag hoppas bara att de lägger barnen tidigt eller skickar iväg dem till farmor för snart ska pappa dra i sig 14 öl, 2 vinare och en half flaska OP.

Jag kommer att tänka på dokumentären "Cocain cowboys" (****/***** crackrocks) jag såg för ett par dagar sedan. Den tar upp kokainhandeln och hur den påverkade Florida under 70- och 80-talet och en grej som tas upp är ett de som drog kokain var främst samma weekend warriors som idag använder sin unges skrinda för att lasta ölflak.

Med tanke på vilka effekter alkohol har jämfört med kokain så hade det kanske varit bättre om de här barnföräldrarna gick hem med 5 g vitt pulver på fickan. Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar