torsdag 26 april 2012

När myten är sann

Jag hade alltid trott att folk sam halkade på bananskal bara fanns i serier, att det var något som uppfunnits för komisk effekt. Aldrig i mitt liv har jag sett någon halka på ett bananskal och just därför blir jag glad när jag ser denna artikel: http://www.dn.se/sthlm/slut-med-hala-gratisbananer

Tydligen har de hala bananerna varit ett så stort problem att man har valt att ta bort gratisbananerna som vissa butiker ger till barn för att de inte ska skrika i affären.
Med den här vetskapen kan jag bara undra vilka andra myter som är sanna, det kanske är farligt att bada efter maten? Man kanske får fyrkantiga ögon av för mycket tv? Spöken finns? Det går att prata med hästar?
Vem vet, i bananskalsvärlden är allt möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar