söndag 15 april 2012

Hitler, besvikelse och Adam Savage

För några veckor sedan var Claes Elfsberg gäst hos Sveriges största webbprogram Schulman show. I programmet hade de gjort sin egna spoof på "der untergang"-scenen som var så populär för några år sedan. http://www.youtube.com/watch?v=t7PmzdINGZk
Claes Elfsberg blev upprörd och tyst, han tyckte att det var inget man så trivialt skämtade om.

Just därför blev jag överraskad när i vanliga fall så uddlösa och halvblaskiga "Robin's" på SVT gjorde samma sak fast med ett tal med den riktiga Hitler. Eva Röse som var föremål för skämtet skrattade nervöst och som tur var vad det dags för nästa gäst, anledningen till att jag kl 2:30 tittade.

En tjock, glad, östgöte med udda humor. Trodde jag. Istället kommer en mysviktig, bitter, göteborgare med udda humor. Peter Apelgren och Kristoffer Apelquist går tydligen att blanda ihop.
Den minimala besvikelse vägdes dock upp av att jag tyckte mig ha hittat en look-a-like.

Är inte Peter Apelgren ganska lik Mythbuster's Adam Savage?
Fundera på det medan ni lyssnar på låten Eva Röse gick in till Meat Loaf – Like A Rose

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar