torsdag 19 april 2012

Kära älskade SVT

Gick in på svt.se för att se Debatt och antagligen bli förbannad på att folk är dumma, ett slags självskadebeteende skulle vissa kanske säga. Då såg jag den här artikeln:

http://svt.se/2.22584/1.2777677/fick_stroke_-_blev_homosexuell

Jag fascineras alltid artiklar när en stroke har tryckt på reset-knappen i någons hjärna och samma människa på något sätt transformerats. till någon annan. Jag tycker det säger något om hur bräckliga den vi är e och hur föränderliga vi är. Om jag föddes på andra sidan E4:an hade jag kanske varit en helt annan person, vem vet?

Nästa steg i medicinen måste vara små kontrollerade strokes för att hjälpa folk med t.ex. folk med posttraumatisk stress eller självmordstankar, att genom en lite mikrohjärnblödning radera ut vissa minnen eller upplevelser ur hjärnan. SOm i C/O Segemyhr där Fredrik (Johan Ulvesson) på påstår att små mikrohjärnblödningar är orsaken till att han förlorar på TP.

Idag blev det klart att SVT ska sända delar av Dreamhack i sina vanliga marknätssändningar, en stor grej för esporten. Jag kan verkligen se framför mig hur pensionärerna som sitter och kollar på SVT2 hela dagarna på något boende slår på tvn och möts av Starcraft och Dota. Bara den bilden gör att SVT förtjänar en hyllning.

Med risk för att ge Gessle ännu mer pengar rekommenderar jag ändå denna: Gyllene Tider – Flickorna På TV 2 

Byt bara ut sporten och vädret emot Starcraft och CS i låttexten


1 kommentar:

  1. Åh bror tänk hur våra liv kunde ha sett ut om vi var födda på andra sidan E4.. (drömmer mig bort till häng på parkbänken i Tempo, närmare till busshållsplatsen och hur promenade runt havet bara skulle ta 25 min)

    SvaraRadera