lördag 27 april 2013

"Den oretuscherade bilden"

Jag gillar debatt. Att höra andra personers åsikter gör dels att du lättare kan bemöta dem och ibland så inser du något nytt och förändrar din egna åsikt. Antigen vidgas dina vyer eller så blir du bättre på att övertyga andra om din åsikt. En win-win. Därför läser jag en hel del artiklar, forumtrådar och kommentarer på platser där många har helt andra åsikter. Ibland är det tankeväckande, ibland förfäras man över hur någon kan tycka så och ibland så är det något man skrattar åt.

Jag var idag inne på SD's favorit site, Avpixlat. De stoltserar med sloganen "Den oretuscherade bilden" vilket antyder att andra nyhetssidor döljer något och jag tror att jag har listat ut vad det är som döljs. Jag tror att det är sexism, rasism och islamofobi. På inget annat ställe hittar man mer av den varan, både i kommentarer och i artiklar. Många minns säkert Avpixlats rubrik ifrån luciafirandet : "SVT förödmjukade tittarna med kolsvart lucia och rap på Rinkebysvenska". vilket de t.o.m. själva insåg var fel så de ändrade det senare till "SVT provocerade tittarna med mångkulturell lucia och rap på Rinkebysvenska" Vilket fortfarande är en konstig rubrik men inte fullt så uppenbart rasistisk.

När jag idag läste en artikel om några tjejer som klottrat på några stenar och bänkar på Långholmen där Jimmie Åkesson idag ska hålla tal så behövde man inte scrolla ner långt för att stöta på, ja, lite allt möjlig skit.  Här är ett urval:

J*vla *ckliga m*ntalt st*rda l*ndsförr*darf*ttor!!!!!!!!
Upphovsmannen till den här kommentaren tänkte sig att hans sexism inte skulle synas med några "*" i varje ord. Är inte helt säker på att det fungerade.

Ser ut som en hopen klamydiabruder, håll pellenicklas innanför blixtlåset!
Här gör kommentatorn resten en tjänst. Han ser på bilden att det är "klamydiabruder" så han varnar sina bröder Eftersom tjejer inte har någon egen vilja så fanns ju annars risken att klamydian skulle spridas om inte "pellenicklas" hålls innanför blixlåset.

Sexuellt frustrerade småtjejer tar ut sin ångest med hjälp av färgkritor..

"Åhhh nej! Jag får inte ligga, bäst att gå och klottra lite anti-SD slogans." Lite så måste det ha låtit innan aktionen. kommentaren kan också syfta på att kritorna används på något annat sätt för att bota den sexuella frustrationen but lets not go there.

Med internationella valobswrvartörer har SD 40% 2014! Kommunisterna i 7 klövern är i chock!

Eftersom det bara är omfattande valfusk som gör att SD inte är Sveriges största parti så kommer ett gäng "valobswrvartörer" 2014 göra att att de får minst 40%. Alla opinionsundersökningar är givetvis riggade, det är omöjligt att SD bara har 10%! 120 "sverigevänner" gillar.

...så lek småskitar, snart är ni våra ledare kanske, eller ligger i ränsstenen våldtagna av era älskade "gäster".
Vet inte vad jag ska säga om den här, för idiotisk för att gå in på. Nöjer mig att fråga vad en "ränssten" är.

Tjejerna i sina korta kjolar och svarta strumpor är enligt mussarna " jefla horor "

Här har personen "YOTHI_TARZAN" tagit på sig rollen som språkrör. Han låter hälsa att tjejerna är "jefla horor".

På vilken skola går jäntorna på föresten Södra Latin HBTQ Gymnasiet eller ?
Höhö, det tycker säkert inte bara illa om SD utan de gillar nog att HBTQ-personer får rättigheter också, höhö.

Det här är som sagt bara ett axplock, ifrån en artikel. Vissa kommer säkert bli borttagna, de få gånger jag försökt diskutera i kommentarsfälten så har mina sakliga, kritiska kommentarer ofta försvunnit inom 15 min. Alla de här kommentarerna finns fortfarande kvar, men det gäller ju att hålla på sloganen. "Den oretuscherade bilden".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar