onsdag 27 juni 2012

Anja och John

Eftersom jag jobbar och kör bil en massa i sommar har jag funderat på att göra en följetong om "sommar i P1"  som jag ofta brukar lyssna på i bilen.  Det blir inte recensioner av alla avsnitt men de jag lyssnat större delar av eller fann extra intressanta tänkte jag ta.

Eftersom Anja Pärssons sommarprat blev så omtalat så tänkte jag bara kommentera det lite kort. Till att börja med var det hyfsat bra, ganska intressant och behagligt. Hela "Jag har tjej och vi ska skaffa barn"-grejen bryr jag mig inte så mycket om. Klart man ska få skaffa barn även om man vill leva med någon av samma kön som en själv.

Vissa säger saker i stil med "barnet har rätt till både mamma och pappa" utan att ana vilken skuld de belägger föräldrar som av någon anledning är ensamstående. Barn har rätt till sina föräldrar, vilka kön de har är ganska ointressant.
Även homofoberna borde kunna ta det lugnt, har man tagit ett åt Sverige OS-guld ska man väl fan få ligga med vem man vill?

Dagens Sommarprat var med John Guidetti, en ung svensk fotbollsspelare som spås bli den "nya zlatan". Han pratade mycket om sin dröm och hur hårt han måste jobba för att den ska bli sann, han vill bli bäst i världen. Guidetti är känd som kaxig men när han pratar med lugn svag röst så låter det han normalt slänger ur sig vettigt, kanske till och med klokt. Han har ganska taskig musiksmak men själva taldelen är så pass bra att det räcker till en ****

Tro inte att bara för att det är "sommar i P1" jag skriver om så sätts betyget i solar. Betyget är som vanligt i crackrocks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar