måndag 18 juni 2012

Bloggception

Nä man har en blogg får man tillgång till en del rolig statistik (roligt för den som är intresserad an statistik that is" så jag tänkte skriva lite om er mina läsare och om en informationsansvarig på Avesta kommun som bevisligen har för lite arbetsuppgifter.

Jag skrev för ett tag sen ett inlägg om försök som gör i landet med gratis bussar och vikten av bra kollektivtrafik. Fick nyligen en kommentar på den av "Marie Palm, Informatör, Avesta kommun" som poängterade att de kommer testa det hela i 2 år. Jag blev givetvis nyfiken på hur hon hittat ett random inlägg på min lilla blogg, då kom statistiken till min hjälp.

Jag kan se vilka Google-sökningar folk har gjort för att hitta hit, vanligtvis är det någon kombination av "tycker han ja" men ibland är det något mer annorlunda. Marie på Avesta kommun hade googlat "gratis buss avesta" och på sida 7 av sökresultaten hittade hon min blogg, läste och skrev en halvlång kommentar. Andra sökord som har tagit folk till bloggen är: diska loreen, invandrare meme, johanna frändén, jimmie åkesson meme, christer björkman girig och en massa annat halvskumt.

Lite basic statistik i övrigt:
1913 läsare hitintills.
69 inlägg på 66 dagar, 1,045 per dag
Läsare ifrån 20 olika länder men stor majoritet i Sverige.
De flesta läsare använder firefox eller går in ifrån en Iphone.
Australien är den plats längst ifrån mig där någon läst bloggen.

Jag måste säga att jag är mycket nöjd, fick höra via twitter att Johanna Fränden blev rörd av mitt inlägg om osynliggörande. "Jag som nästan gråt när jag läste det. Fint." och många andra har uttryckt sin uppskattning face to face.

Jag ska försöka hålla uppe frekvensen och kvaliteten (som varierar) under sommaren även om jag kommer jobba en hel de. Så är det molnigt eller om ni ligger på stranden så ska det finnas fler tecken att läsa på den här sidan och förhoppningsvis så kan de ge ett skratt, en god tanke eller bara fördriva lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar