söndag 8 juli 2012

Let's sing about sex baby

Sommaren är en musikalisk plåga, radion fylls av låtar som försöker bli "årets sommarplåga" och för att bli det tar många till ett knep. De sjunger om sex.
På sommaren liggs det ofantligt mycket, jag har ingen källa alls men det känns i alla fall så och folk vill höra musik om sådant som berör dem. På sommaren har därför sexlåtarna bra chans.

I baksätet på väg hem ifrån en fest för ett par veckor sedan hörde jag Ansiktets låt "Äckligt". Hela förra sommaren spelades den flitigt och det var inte ovanligt att man på fester hörde små diskussioner om vad låten handlade om för något äckligt. En del musikmänniskor hävdade att det var meningen att man själv skulle läsa in vad man själv ansåg som äckligt i låten och att det var där dess storhet låg i. Men i baksätet med bakfyllan klingande i huvudet slogs jag plötsligt av vad den handlade om. Tjejer som sätter på killar!

Alla tecken fanns där!
”Jag är här det är bara ta mig, baby” han vill vara den som blir tagen.
Hon sa: ”Nu tar jag dig till himlen”
Ska bara upp och hämta en och annan sak på vinden. Hon hämtar en strap-on.
Jag blev tagen på sängen, baby. Ännu en gång betonas att han är den som blir "tagen"
Så uppkörning är vad hon föreslog. Hon kör upp något i honom.
It all makes sence!

Den av årets sexlåtar jag stör mig mest på är "whistle" med nån av alla party-soul-rap artisterna som finns.
Can you blow my whistle baby, whistle baby
Let me know
Girl I'm gonna show you how to do it
And we start real slow
You just put your lips together
And you come real close

Vafan? Blåsa hans "vissla" tror jag de flesta förstår vad det innebär men det är två grejer som är konstiga.
1. "Put your lips together" Om han refererar till vad jag tror att han menar så är det inte så man gör, tänk vad många förvirrade tonåringar som kommer försöka sig på en avsugning med stäng mun.
2. "Girl I'm gonna show you how to do it" den textraden ger mig en obehaglig känsla. Han ska alltså ligga med tjejer som inte vet hur man gör och som han kallar "girl". Är det R Kellys låt eller (han låg med sin 14 åriga "guddotter" och filmade det dessutom). Att de spelar en riktig pedofil-anthem 2-3 gånger om dagen i P3 är riktigt drygt.
 
Lyssnar i så fall hellre på låten som alltid frontar alla inslag om sexualupplysning, Let's talk about sex baby.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar