söndag 7 oktober 2012

Inför El Classico

Jag skulle kunna skriva en lång text om varför det här är det mest betydelsefulla mötet mellan Barcelona och Real på länge. Jag hade kunnat skriva om de historiska aspekterna och om katalansk frihetskamp. Jag skulle kunna förklara varför publiken 17 minuter och 14 sekunder in i matchen kommer att vråla indpendència. Jag skulle kunna skriva om det otroliga 95 000 mans tifo som kommer äga rum.

Men det behövs inte, Erik Niva har redan gjort det så bra det bara går och därför hänvisar jag er till han istället http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article15566549.ab

Jag har själv varit på Nou Camp två gånger i mitt liv och vid den här typen av matcher återupplever jag de stunderna. Vinner Barca ligger de 11 poäng före Real och vissa säger t.o.m. att det kan avgöra ligan. Själv hoppas jag på en grym fotbollsmatch och seger för FCB men framförallt på otrolig gåshud 17 minuter och 14 sekunder in i matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar