måndag 28 maj 2012

Danny och Rajraj

Nej det är inte en ny musikduo eller ett program som kommer på Kanal5 till hösten. Det är 2 personer som föraktar vanligt folk. Rajraj a.k.a. Fredrik Reinfeldt kanske känt sedan tidigare med sina uttalanden om att finanskrisen var härlig, visst andra hade det kanske svårt men han och Borg mådde gott och hans uttalande om att arbetslösheten var låg för etniska svenskar mitt i livet.

Mindre känt är kanske Danny "titta jag blikar" Saucedo. Han "ryter ifrån"mot dem (läs bland annat jag) som drivit med det faktum att han sa:
"
– Jag skulle fungera bättre än Loreen, det är bara att kolla på mitt nummer, så ser du det. Det Sverige missade var att skicka ett nummer som har bättre chanser i Europa."

Att vara kaxig i jantelagssverige är en sak men om man är kaxig utan grund får man väl räkna med lite skit? Danny säger "Fy skäms på er svenne-bananer. Ut å sprätt din lön på öl å fira istället för att jiddra med mig." Detta visar tre saker.

1. Han tror att någon som lägger 10 sec på att skämta om hur dumt hans uttalande har lagt hela kvällen på att "jiddra" med honom eftersom han är så intressant och viktig. De har lagt så mycket tid att de omöjligt kan festa eller ha roligt resten av kvällen.

2. Han tror att schlagerfans dricker öl.

3. Han ser ner på vanligt folk. Danny är gud och de som skriver annat är bara avundsjuka. Vanliga "svenne-bananer" med sina töntiga löner kan gå och dricka öl. Jag den coola omniguden Danny tar mitt gage och köper skumpa.

Om du läser det här Danny, för du känns som någon som panikgooglar dig själv lite för ofta, så ska du få ett tips. Skippa den dryga attityden annars kommer du vara bortglömd inom 5 år. Du är inte tillräckligt bra för att vara en skitstövel.

1 kommentar:

  1. Du är ju för fan lika dum som alla andra skitstövlar som slängt in tykna kommentarer på hans facebook "Jag skulle fungera bättre än Loreen, det är bara att kolla på mitt nummer"....etc. Han har ALDRIG SAGT detta, det är ett citat från fucking Aftonbladet som inte är tillförlitlig för fem öre. Är du så dum att du tror på allt som en sån tidning skriver? Sen ska du inte förvränga det fina inlägget som Danny skrev där han hyllar Loreen och alla andra som jobbat med hennes låt.
    "Först:
    YEAH VI VANN!!!!! Så Sabla fett! Sverige hostar nästa år. Grattis Loreen, du va så jävla bra ikväll! Är stolt att ha fått tävla mot dig, du va en värdig och ett vassare motstånd. Grattis Sverige!

    Andra:
    det förvånar mig nått enormt hur svenskar på en sån festlig vinstkväll självmant går in här på min FB-sida och vill "rub it in", klanka ner och hacka på mig. Fattar inte ni att ja...g är glad för vinsten? Fattar ni inte att ni är fräcka och att det kanske sårar mig så som ni håller på?

    Varför blev jag helt plötsligt antagonisten in den här historien? Fy skäms på er svenne-bananer. Ut å sprätt din lön på öl å fira istället för att jiddra med mig.

    Avslutningsvis, bra jobbat Gina och Edward!
    Grattis Björkis, jag vet hur mycket du längtat efter alla dessa år. Peter Boström och Hårfager - grattis! Bra att det blev som det blev med låten ;)

    Hi5
    /Danny

    SvaraRadera