söndag 13 maj 2012

Men vafaaaaan...

Jag är en casual gamer, spelar lite då och då, när andra istället hade tittat på tv spelar jag lite. Jag försvarar också spelmediet när det anklagats ,på osakliga grunder, för att vara farligt eller något annat dumt. Då och då så bestämmer sig dock någon spelutvecklare att det är dags att ge mig ett slag i ansiktet, denna gång Ubisoft.
Ubissoft har nämligen valt att marknadsföra sitt nya Ghost Recon spel med den här videon http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bN9du8ndcrg

Att den är sexistisk är illa och om det bara var det hade jag inte brytt mig så hårt men nu är det dessutom en dumförklaring av alla gamers. Ubisoft tror att de som ser reklamfilmen inte ska förstå att det där är en person om inte spelat ett ena spel i modern tid, om de ska sälja ett spel med en kvinna kan de väll åtminstone använda någon som faktiskt är en spelare. Det finns massor av kända snygga tjejer att välja bland.

Fast det förstås, en riktig gamer skulle veta vilket jälva skitföretag Ubisoft är och vägrat ställa upp.
Jag suckar bara och säger, men vafaaaaan...

2 kommentarer:

  1. varför skulle man spela kinect i string?

    SvaraRadera
  2. Har aldrig spelat Kinect men jag antar att man måste ha string för att kroppsspårningen ska fungera.

    SvaraRadera