lördag 19 maj 2012

Nanana jag vill inte höra!

Det finns dem som läser på allt vad de kan om sina favoritartister, som kan allt om deras personliga liv och vad alla texter betyder. Sådan är inte jag.
Vet jag inte vad texterna är skrivna för så kan jag läsa in det jag vill i dem vilket säkert ofta är samma som artisten själv tänkt men ger iaf möjligheten. Den främsta anledningen är dock att vissa artisters personliga liv kan förstöra deras musik.

Jag vill inte veta om John Lennon mördade folk, om Freddie Mercury var skolans största mobbare eller om Tom Morello är nazist. Alla dessa är påhittade men jag fick nyligen höra att en av 80-talets större stjärnor hatar svarta och det förstör bara känslan när man hör hens låtar.

Det finns dock vackra delar av att veta mer något jag ofta missar p.g.a. att jag vägrar leta den typen av information. Att höra om hur Paul McCartney och John Lennon nästan spelar tillsammans igen på Saturday night live men fastnar i trafiken och det går om intet eller se den här underbara video om låten "american pie" med bakgrund till texten. Då är det så vackert om så jag undrar om man skulle börja titta bakom musiken och hitta allt som finns där, smutsigt som rent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar